Frågor & svar
Frågor och svar
-
För vilka transaktioner kan jag samla Award miles?
För vilka transaktioner kan jag samla Award miles?
Du tjänar Award miles på alla dina köptransaktioner dvs. inte på uttag i bankomat
-
Hur många Award miles kan jag tjäna ihop varje månad?
Hur många Award miles kan jag tjäna ihop varje månad?
Du kan tjäna ihop Award miles motsvarande din beviljade kredit
-
Var ser jag mina Award miles?
Var ser jag mina Award miles?
Du ser dina totala Award miles på miles-and-more.com genom att logga in på ”My Miles & More”
-
Var kan jag se hur mycket Award miles jag tjänat in med mitt Miles & More Mastercard?
Var kan jag se hur mycket Award miles jag tjänat in med mitt Miles & More Mastercard?
På din avi ser du hur många miles som kommer att överföras till Miles & More för aktuell månad.
-
När överförs mina Award miles till mitt Miles & More konto?
När överförs mina Award miles till mitt Miles & More konto?
Miles som tjänas in under en månad överförs till ditt Award iles & More konto månaden efter. Observera att transaktioner som gjorts i slutet av månaden kan förskjutas en månad då det är bokföringsdatumet som genererar Award miles. Du kan enkelt logga in på milesandmore.resursbank.se för att se dina transaktioner och när de bokförts.
-
Jag har inte fått mina Award miles, vem kontaktar jag?
Jag har inte fått mina Award miles, vem kontaktar jag?
Är det Award miles som saknas för köp gjorda med ditt Miles & More Mastercard så kontaktar du i första hand Resurs Bank på 0771-11 22 33.
-
Jag har inte fått mina Miles & More/Lufthansa-vouchers, vart vänder jag mig?
Jag har inte fått mina Miles & More/Lufthansa-vouchers, vart vänder jag mig?
Dina vouchers skickas till din inbox på miles-and-more.com. Saknar du någon av dina vouchers så ska du i första hand kontakta Miles & More service team på +46 8 6115930 (Engelska).
-
Jag har andra frågor gällande mina Award miles eller mitt poängsaldo
Jag har andra frågor gällande mina Award miles eller mitt poängsaldo
Kontakta Miles & More för frågor som gäller ditt saldo, användande av intjänade Award miles etc. Miles & More Service team +46 -8 6115930 (Engelska)
-
När får jag min avi?
När får jag min avi?
Du har alltid 30-60 dagars kredit och din avi kommer månaden efter att du gjort dina köp, dvs. dina köp i Juli kommer på en avi i Augusti. Pappersavin skickas från Resurs Bank så den bör vara dig tillhanda runt 15-20:e i månaden efter du handlat.
Du kan alltid se dina avier på Min Sida.
-
Hur loggar jag in på Min Sida?
Hur loggar jag in på Min Sida?
Inloggningsknappen till Min Sida finner du högst upp i högra hörnet på vår hemsida.
Tryck på Logga in-knappen och välj sedan Fortsätt till inloggningen.
Välj sedan det BankID du vill använda dig av, se nedan förklaring;
BankID på denna enhet – används om du surfar på mobilen och har ett Mobilt BankID eller om du surfar på datorn och har BankID installerat på din dator.
BankID på annan mobil enhet – används om du surfar på din dator och har ett Mobilt BankID på tillexempel din mobiltelefon.
Om du inte redan har något BankID måste du kontakta din egna bank för hjälp kring detta.
-
Jag har glömt min PIN-kod
Jag har glömt min PIN-kod
Om du har glömt din PIN-kod till ditt kort ber vi dig kontakta oss på nedan telefonnummer.
-
Hur beställer jag ett nytt kort?
Hur beställer jag ett nytt kort?
För att beställa ett nytt kort kontaktar du vår kundservice via telefon.
-
Hur utnyttjar jag min reseförsäkring?
Hur utnyttjar jag min reseförsäkring?
Om du vill utnyttja din reseförsäkring på ditt Miles & More Mastercardmåste du fylla i en skadeanmälan (se nedan blankett).
Blankett – Skadeanmälan
Detta ska bifogas till din skadeanmälan:
Underlag som visar att minst 75 % av resan är betald med ditt Miles & MoreMastercard.
Bokningsbekräftelse/e-ticket där ut-/hemresa samt totalpris framgår (gäller även för medresenär).
Förseningsintyg som visar ordinarie avgång, verklig avgång och orsak till förseningen (erhålls av transportbolaget eller resebyrån).
Originalkvitton på inköp vid bagage- och transportförsening.
Dokumentation från bil-/hem-/villaförsäkring som styrker avdragen självrisk och att ersättningen utbetalats. Om skadan är polisanmäld ska kopia på polisrapporten bifogas.
Vid avbeställning ska avbokningsbekräftelse, läkarintyg och andra handlingar som visar orsaken till avbeställningen bifogas.
Ta gärna egna kopior och spara hemma.
Skadeanmälningsblankett avseende reseförsäkring skickas sedan till:
SOLID Försäkringar
Box 221 51
250 23 Helsingborg
Frågor? Kontakta Solid Försäkringar:
Telefon: 042–623 61 81 (vardagar 9-16)
E-post: supremeskador@solidab.se
-
Spärra kort!
Spärra kort!
För att spärra ditt kort ringer du oss på nedan telefonnummer.
-
Vad gör jag om jag tappat mitt kort?
Vad gör jag om jag tappat mitt kort?
Vi rekommenderar alltid att du kontaktar oss omedelbart för att spärra ditt kort, oavsett anledning. Vår spärrtjänst har öppet dygnet runt, så tveka inte att ringa!
-
Uppdatering av adressuppgifter
Uppdatering av adressuppgifter
Vi uppdaterar regelbundet adressuppgifter, men du som kund är ansvarig för att kontrollera att vi har rätt adressuppgifter. Kontrollera regelbundet att dina kontaktuppgifter är rätt och kontakta oss om det inte stämmer.
Tips till dig som ska flytta: Skatteverket har infört en rutin som gör att privatpersoner kan koppla begäran om adressändring till en e-legitimation: Det gör du här.
-
Jag vill inte ha erbjudanden och reklam
Jag vill inte ha erbjudanden och reklam
Om du får erbjudande eller reklam från Resurs Bank och önskar att detta skall upphöra ber vi dig kontakta oss för att vi ska kunna spärra dig från framtida utskick.
Dock kan det komma enstaka utskick 4-6 veckor efter du meddelat oss att det ska upphöra eftersom utskicket redan var på tryckeriet då du bad oss avsluta utskicken. Vi ber dig ha överseende med detta.
Lättast är om du fyller i nedan e-postformulär och anger att det gäller Övrigt och sedan skriver i meddelandefältet Reklamspärr samt dina adressuppgifter.
-
Vad är Contactless?
Vad är Contactless?
Tjänsten innebär att du kan betala utan att behöva slå din PIN-kod när du gör köp under 200 kronor. Chippet i ditt kort är försett med en sändare som gör att du bara behöver hålla kortet intill terminalen för att köpet ska gå igenom.
-
Jag har råkat betala till fel OCR-nummer!
Jag har råkat betala till fel OCR-nummer!
Har du råkat betala så det blivit fel i OCR-numret är det mest troligt att din betalning hamnat som ”oplacerad”. Då behöver du fylla i nedan formulär för att vi ska kunna hitta din betalning och placera den på ditt konto hos Resurs Bank.
-
Jag har fått ränta, men jag avbetalar räntefritt?
Jag har fått ränta, men jag avbetalar räntefritt?
Det kan hända någon gång när du får hem din avi att det finns ränta debiterat på ditt konto, trots att du från början har valt den räntefria delbetalningen.
Den enkla förklaringen till att detta hänt är att vi på förfallodatumet (vilket alltid är sista bankdagen i månaden) inte hade mottagit det lägsta beloppet för dig att betala enligt det räntefria alternativet på avin.
Om du debiterats dessa avgifter och har frågor gällande detta vänligen kontakta vår kundservice.
-
Varför ska jag betala påminnelseavgift?
Varför ska jag betala påminnelseavgift?
Om du har glömt betala eller betalat några dagar för sent har du debiterats påminnelse- och förseningsavgift.
Om du känner att du orättvist debiterats dessa avgifter så vänligen kontakta vår kundservice.
-
Hur skaffar jag BankID?
Hur skaffar jag BankID?
Resurs Bank tillhandahåller inte BankID utan du ansöker om BankID via någon av utgivarna som finns listade på Skatteverkets hemsida (se nedan länk).
-
Vad är Mobilt BankID?
Vad är Mobilt BankID?
Mobilt BankID är en e-legitimation som du använder för att logga in på internetbanken och andra e-tjänster. Du loggar in med hjälp av ditt personnummer och en personlig kod i BankID-appen på din mobil eller surfplatta.
Det fungerar helt enkelt som en elektronisk legitimering eller underskrift.
-
När överförs mina Award miles till mitt Miles & More konto?
När överförs mina Award miles till mitt Miles & More konto?
Miles som tjänas in under en månad överförs till ditt Award Miles & More konto månaden efter ditt köp är gjorts. Du kan enkelt logga in på miles-and-more.com för att se dina överförda miles.
-
Jag har inte fått min/mina vouchers för WorldShop/lounge-access/AVIS?
Jag har inte fått min/mina vouchers för WorldShop/lounge-access/AVIS?
Saknar du någon av dina vouchers kontakta Miles & More Service team +46 -8 6115930 (Obs. Engelsk support)
-
Var kan jag se hur mycket Award miles jag tjänat in med mitt Miles & More Mastercard?
Var kan jag se hur mycket Award miles jag tjänat in med mitt Miles & More Mastercard?
Genom att logga in på miles-and-more.com så ser du ditt samlade poängsaldo. På din avi ser du hur många miles som kommer att överföras till Miles & More för aktuell månad.